Friday, May 17, 2013

KENYATAAN PALING 'GAMPANG' DARI KIT SIANG!!!

Hakikatnya, inilah wajah HIPOKRIT Penasihat DAPigs tu sebenarnya. Dia kata Datuk Abdul Ghani Othman seorang yang telah banyak memberi sumbangan.

Tapi, dalam masa yang sama, dia jugak yang menewaskan Mantan Menteri Besar Johor tu dalam PRU yang lalu dengan menggunakan sentimen perkauman.

Lepas tu, ada hati pulak dia tuduh UMNO mengkhianati Datuk Abdul Ghani kerana tidak dilantik sebagai Senator? Tak ke macam Gampang perangai dia tu?

Yang sebenarnya, niat Si Kit Siang ni ialah untuk mengapi - apikan pengikut - pengikut Datuk Abdul Ghani di Johor dengan memberi gambaran sedemikian.

Tujuan dia ialah untuk mengapi - apikan penyokong - penyokong Datuk Abdul Ghani agar membenci kepimpinan Datuk Seri Najib kerana tidak melantiknya menjadi Senator.

Itulah sebenarnya tujuan Si Kit Siang ni. Dan dia harap sentimen itu akan diterima oleh rakyat Johor. Jadi, tak salah kalau SH labelkan kenyataan dari Si Kit Siang ni sebagai satu kenyataan yang Paling Gampang!!! Sebab dia memang GAMPANG!!!
KUALA LUMPUR, 16 Mei — Penasihat DAP Lim Kit Siang kecewa kerana Datuk Seri Najib Razak tidak melantik bekas menteri besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman ke dalam Kabinet yang diumumkan semalam.

Dalam Pilihan Raya 2013 lalu, Lim mengalahkan Abdul Ghani di kerusi Parlimen Gelang Patah dengan majoriti 14,762 undi.

"Saya amat kecewa dengan pengkhianatan Umno terhadap Ghani Othman yang benar-benar diabaikan dan bukannya dilantik sebagai Senator dan Menteri di dalam barisan baru Kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam," tulis Lim dalam kenyataannya hari ini.

"Kempimpinan Umno telah memberikan pujian menggunung tinggi kepada Ghani ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-13 apabila meletakkan beliau sebagai calon parlimen untuk Gelang Patah menentang saya, dan pemimpin Umno berlaku tidak adil dan tidak mengenang budi dengan mengetepikan Ghani selepas kegagalannya menewaskan saya di Gelang Patah dalam pilihan raya 5 Mei," tambah beliau lagi.

"Satu kritikan terhadap Kabinet yang diumumkan Najib semalam ialah kurangnya "bintang" atau kualiti "wow".

"Satu-satunya yang berdiri lebih tinggi dari segi kemampuan intelek berbanding yang lain di dalam barisan Kabinet ialah graduan Oxford, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, akan tetapi pernah menyakiti terlalu ramai sepanjang zaman kegemilangannya sebagai menantu kepada Tun Abdullah dalam tempoh pendek bapa mertuanya sebagai perdana menteri Malaysia," tambah Lim merujuk kepada bapa mertua Khairy, Tun Abdullah Badawi.


Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

2 comments:

  1. ini memang sial macam celaka haram jadah!!

    ReplyDelete
  2. Tp ada jugak melayu yg sokong dia...aku pelik lah melayu yg sokong dap ni diaorg tk pikir ke asal usul dap ni..

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC