Monday, February 28, 2011

NIZAM ISA (SUA MB PERAK).. TC JAWAB TULISAN ABITW SETELAH RBF RUNGKAIKAN..

NIZAM ISA ( SETIAUSAHA AKBAR MB PERAK )

Minggu lepas kecoh sedikit pasal satu blog hebat bercakap omputih telah sedikit sebanyak membalun Saudara Nizam Isa selaku Setiausaha Akhbar MB Perak Dato Seri Dr Zambry Kadir..

Blog tersebut klik (http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2011/02/cronyism-creeping-into-silver-state.html) telah mengatakan nizam isa seorang yang sombong dan gagal menjalankan tugas beliau dengan baik dan sempurna..

Sebahagian petikan dari ABITW:

Zambery does not have an effective communication machinery to deflect any bad news against him.

With a press secretary whose arrogance and scheming had isolated Zambery from the local press corp and pro-UMNO bloggers that helped defend him against opposition onslaught, and raised eye brow within the UMNO and public, Zambery could be facing it alone when the chips are down this time around.


Banyak pihak yang tidak mengiakan statement ABITW ni terutama skali blog hebat dari Tun Faisal EXCO Pemuda Malaysia ( RBF ONLINE )..

ABITW adalah seorang bloggers yang hebat, itu TC akuinya. Tulisan nya kadang2 boleh menggegarkan seseorang. Tapi...... TC tak setuju kali ini. Sory to say ABITW..

Sepanjang tempoh TC mengenali Nizam Isa sejak Perak di nerakakan selama 11 bulan, pada pandangan TC Nizam adalah seorang yang amat PERAMAH.. Kami ( bloggers2 Perak Cyber Troopers ) sering memanggilnya dengan panggilan CHIP ( CHIEF @ KETUA )..

Setiap kali kalau berjumpa dan kalau ada perbincangan khas bersama2 bloggers perkataan pertama yang akan muncul ialah HANGPA DAH MAKAN KA BELUM, KALAU BELUM JOM KITA PI BALUN DULU.. Macam mana pulak boleh dikatakan seorang yang sombong. Tak pernah pulak TC nampak CHIP ni muka dia masam sepanjang mengenal dengan dia. Comel lagi ada kalau dia senyum dah le kepala dia tak de rambut (ekekekekekeke)..

TC teringat sewaktu sidang DUN penggal kedua, TC bersama rakan2 membuat liputan disana.. Tau2 sajalah, keadaaan memang payah nak kawal dengan juak2 pakatan ronggeng membuat huru hara kat sana. TC nampak Nizam ni dok senyum jer, macam takde tekanan yang berlaku. Kalau TC ler mungkin sumpah seranah le kompom2 dah di hamburkan.

Dengan wakil2 media termasuk le pakatan ronggeng punya line, semua nya dapat khidmat yang baik dan hebat dari Nizam bilamana kalau ada PC bersama dengan MB Perak. Ok je dia, tak pernah nampak pun wakil media merungut pun.

Jadi TC rasa statement yang ABITW keluarkan itu tidak bertepatan dengan maklumat yang diterima. Mungkin salah maklumat atau maklumat yang tidak sahih..

Kepada CHIP ( Nizam Isa ) teruslah berbakti dan terus lah berjuang..

Bayangkan situasi ini. Tapi boleh jadi ada juga yang pernah mengalaminya.

Ada seorang sahabat. Dia sangat baik, terkenal alim dan faqih dalam agama. Pelajarannya cemerlang, ibadahnya gemilang. Kita percaya dengannya. Satu hari, sahabat ini telah membuat satu penganiayaan @ kesilapan. Tanpa kita jangka, peribadi yang secantik itu telah melakukan sesuatu yang melukakan jiwa kita.

Kita pun berkata: “Apa la, selama ini ingat baik sangat”

Kemudian kekecewaan kita itu meleret-leret sehingga menghentam

Manusia bukan malaikat yang keimanannya mendatar. Manusia juga bukan malaikat yang tidak pernah membuat kesilapan. Manusia bukan malaikat yang 100% taat dan patuh pada segala larang perintah Allah.

Manusia adalah manusia. Ada masanya di atas, ada masa di bawah. Sehebat mana pun manusia, akan ada sisi kekurangannya. Tinggal kekurangannya itu kecil atau besar sahaja. Sebaik mana pun manusia, akan ada silapnya. Tinggal kesilapan itu memberi kesan yang teruk atau tidak sahaja.


TC : TERUSKAN BERJUANG CHIP.. HATI IKHLAS AKAN DAPAT MANFAAT DARI ALLAH SWT..

INSYAALLAH...

5 comments:

  1. Biasa la bro...orang penting ni jadi perhatian. Buat apa pun tak kena...Sabor jer Hj Nizam. Makin dema balun, makin glamor Tuan Haji ni!!!

    ReplyDelete
  2. Salam, Bro macam biasa ler... kita kan dah tahu dema ni mmg suka sangat buat FITNAH dan layak ler kita gelarkan dema ni mat angguk sebab terlalu banyak telan kencing dan dengan DAP gajkan mereka sbgai pencacai, kalau dulu serambi mekah kononnya adalah Kelantan, tapi sekarang dah boleh ler di naik Taraf PAS DARUL FITNAH, bukan kita tak tahu memburukkan dan memfitnah Orang termasuk SUA MEDIA patut diakui kelebihan dema ada mulut bau longkang spesis Harakah

    ReplyDelete
  3. Rasanya RBF dan Tun Faisal bukan org yg sama.
    Diharap editor dapatkan pengesahan utk mengelakkan kekeliruan.

    ReplyDelete
  4. macam tu la perangai kalu oarang yang keciwa dalam perjuangan yang mengharapkan pulangan, Pak Tam rasa tak dak pulak dalam kawan-kawan yang merunggut sepanjang Sdr Nizam dengan depa (perak Cyber troopers) tapi apasai pulak tiba-tiba jadi lagu ni, biak pi la depa nak meragan, janji kita ni boleh duduk semeja macam selalu.
    Tapi kalu boleh sapa pun termasuk kita yang duk pecah peluh BACKUP ni kadang-kadang kenala tengok dan jenguk pi, bukan apa, bagi peransang sikit kat depa.

    ReplyDelete
  5. mungkin dgn bloggers dan org-org besar je tak sombong dan bongkak sebab ada kuasa pemutus dan kuasa menulis, setiausaha akhbar bukan hak org - org besar dan blogger jawatan tu hak rakyat maka dgn rakyat biasa di bawah jangan le sombong, ini akan merosakkan bos sendiri. malah ada juga pemberita yg tak sehaluan dgn nizam di tukar ke negeri lain.

    jangan menafikan sebarang teguran dan anggap negatif dan dari pembangkang, ia mungkin berniat baik untuk anda membetulkan diri sendiri.

    kekalahan bn di perak mungkin salah satu sebab pemimpinnya tak menerima teguran rakyat dan sombong.

    p/s jangan anggap saya pembangkang pulak hanya kerana tak bersetuju.

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC