Friday, February 10, 2012

ISU Pelanggan KFC Dibelasah : 2 Bukti Penting Yang TIDAK Dilaporkan - Pelanggan Keluar Tapi Masuk Balik KFC & BATANG BESI!!!

Rupa-rupanya portal Malaysikini tidak melaporkan satu jenis provokasi melampau yang dilakukan oleh pelanggan Cina yang dibelasah oleh pekerja KFC di I-City baru-baru ini!

Dan dibawah pula adalah laporan Free Malaysia Today yang tidak terdapat di dalam Malaysiakini edisi bahasa Malaysia!

1. Isteri pelanggan KFC itu mendakwa bahawa beberapa pekerja KFC I-City telah masuk ke dalam dapur dan mencapai 'steel bars' atau batang besi setelah berlaku pertengkaran di kaunter sebelum itu.

2. Pelanggan tersebut dan isteri beliau telah keluar daripada restoran tersebut setelah tidak puas hati.

3. Tetapi beliau masuk kembali ke dalam restoran tersebut bertujuan untuk mengambil foto pekerja KFC itu mungkin bertujuan untuk dijadikan bukti!

Hairan dan sungguh dikesali dengan tindakan MalaysiaKini yang tidak melaporkan ketiga-tiga bukti di atas. Ianya kerana bukti-bukti di atas sebenarnya menunjukkan bahawa pelanggan KFC itu memang sengaja memanjangkan pertelingkahan yang berlaku di kaunter KFC.

Pelanggan Cina itu telah memilih untuk keluar daripada restoran tetapi kemudiannya masuk kembali mencari pasal! Why? Kenapa? Wei shen mei?

Dan jika sebelum ini kita menganggap pertelingkahan yang berlaku hanyalah sekadar berbalas kata, sekarang impressionnya ialah pekerja itu ibarat gangster Melayu! Apakah ianya adil kepada pekerja KFC tersebut?

Sudah tentu tidak!

Dan tindakan bangang Lim Lip Eng, Ahli Parlimen Segambut yang merelakan pejabat beliau dijadikan tempat sidang akhbar jelas menunjukkan motif negatif yang sangat dikesali.

Ramai juga yang memberi komen tentang tindakan pelanggan KFC tersebut yang membuat sidang akhbar tetapi melengah-lengahkan membuat laporan polis.

Betul juga.

Kredit to: MIM Blog

TC: YOUR FINGGER LINCKING GOOD.. Hehehehe, udah kantoi anak cina tu...

2 comments:

  1. Sdr Sdr Taiping Central Blog Harapam Melayu


    Yob ,teman mohon Izin masuk.

    Hari ini Jumaat,sebelah petang ,ada rakyat yang fasih bahasa Mandarin telah murah hati membeli surat khabar vernakular Oriental Daily dan di edarkan percuma di sebuah Pasaraya TS, di Selangor.

    Nampak 3 halaman ada berita gambar serta ulasan.

    Ada rakyat Malaysia yang nampak bunga bunga api, telah mengambil kesempatan curah minyak.

    sesiapa yang fasih, sila baca dan ulas.
    apa pun semua blogger Alif Ba Ta wajib Pantau rapi.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC