Tuesday, February 21, 2012

ANTARA KOLEKSI UCAPAN NIK AZIZ YANG SONGSANG

Ucapan Nik Aziz Yang Harus Kita Tahu.

1. Bukan saja dalam manifesto, bahkan dalam Perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah Negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca Perlembagaan itu. - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

2. Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka berubah sikap dan sanggup berkerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan Negara Islam.- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999.

3. PAS sedia gugur slogan Negara Islam untuk mencari perdamaian setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam.- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

4. Siapa yang nak tolong Kerajaan Islam ka i sebagai pemimpin Islam mesti terima samada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS saya terima. Usahkan DAP, SYAITAN pun boleh saya terima.- Nik Aziz Nik Mat.-24Januari 1999.

5.PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, asalkan ia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif.- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia. 6 November 1999.

6. Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang orang Kafir untuk memerintah Negara atau Negeri, menjadi KAFIR atau HARAM. HUKUM DEWAN ULAMA PAS KELANTAN, Ogos 1963.


TC: banyak lagi, malas plak nak tulis..

0 comments:

Post a Comment

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC