Thursday, November 29, 2012

Apaa!! Ostazah Ebbi Tak Pernah Mengundi.. Alahaiiiiiii..

Ostajah Abby Abadi mengakui tidak pernah mengundi sebelum ini kerana golongan artis tidak pernah diberi kesedaran mengenainya walaupun sering kali terlibat dengan program anjuran Umno dan Barisan Nasional.

Oooooo, dapat rejeki melalui ni la ekkk.

Abby berkata, penglibatan artis dalam program parti hanya untuk memeriahkan majlis dan menarik ramai hadirin.
 
Ketika itu katanya, beliau tidak berasa bersalah tidak mengundi kerana tidak memahami kepentingan politik.
 
Untuk Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti katanya, beliau akan rasa bersalah sekiranya tidak mengundi kerana sudah sedar kuasa politik amat penting apatah lagi kepada perjuangan Islam.
 
"Pada saya, Pas merupakan satu-satunya parti yang memperjuangkan Islam di negara ini dan saya tidak mempunyai pilihan lain selain memberikan sokongan penuh kepada Pas dan Pakatan Rakyat.
 
"Kuasa politik penting kerana melaluinya dasar atau hukum Islam dapat ditegakkan dan saya kini memahami bahawa politik dan agama tidak boleh dipisahkan," katanya pada program Bicara Hijrah Selebriti Bersama Abby Abadi di Cherang Ruku dekat sini, semalam.

Turut hadir, Adun Semerak, Wan Hassan Wan Ibrahim serta isteri, Bidah Abdul Kadir, Adun Limbongan, Zainuddin Awang Hamat dan penceramah jemputan, Khairul Ikhwan.

TC: kah kah kah, berucap berdekah-dekah, tapi sekali pun x penah mengundi.. Puiiiii..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

  1. kangkang ke laki tau pulak.. walaupun takde sapa buat program kesedaran mengangkang kepada suami..

    ReplyDelete
  2. Ini lah akibatnya bila nak mengejar glamour, belajar pun separuh jalan dah jadi artis..nak tanya balik kat abby ni..artis tu bukan rakyat ke..yang selama ni SPR dok keluar kenyataan dan iklan melalui media supaya rakyat mendaftar menjadi pengundi..ko yang bodoh jangan dok mengutk orang lain laa..patut laa dulu bila gian kote ko bawak lari anak jantan melencong keluar negara sebab ko tak dibagitau oleh UMNO bahawa benda tu berdosa kee..

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC