Sunday, March 21, 2010

SIVAH SI OLANG GILA AKTOR ANIMASI KARTUN DI PERAK.. kih kih kih


KUALA LUMPUR 20 Mac - Tan Sri Muhyiddin Yassin menempelak Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh, V. Sivakumar kerana berkelakuan seperti watak dalam cerita kartun apabila masih menganggap dirinya sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Timbalan Perdana Menteri berkata, wakil rakyat daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu umpama hidup dalam dunianya sendiri yang tidak berpijak di bumi nyata.

"Rakyat faham dan tahu keputusan mahkamah telah mengesahkan kepimpinan kerajaan negeri di bawah Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir dari Barisan Nasional (BN), kedudukan Speaker (baru) juga sudah disahkan.

"Jadi nak kata apa lagi (pada Sivakumar) pun tidak tahulah, tidak berpijak di bumi nyata, berlakon atau jadi macam kartun, biarlah budak-budak tengok televisyen cerita kartun Sivakumar ini bagus juga," katanya selepas merasmikan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2010 di sini hari ini.

Muhyiddin mengulas tindakan Sivakumar baru-baru ini yang menggunakan kepala surat rasmi Yang Dipertua DUN Perak bagi menghantar notis Sidang DUN pada 30 Mac ini.

Mengulas lanjut Muhyiddin meminta Sivakumar menerima kenyataan dan bukannya membuang masa dengan terus berpolitik sehingga menjejaskan kerja-kerja pembangunan negeri.

"Dia seorang wakil rakyat, buatlah kerja, nanti kalau menang balik nak jadi Speaker atau Menteri Besar itu lain cerita," tegasnya.. Utusan Online...


TC : Olang gila ni, nak kata bodoh memang dah bodoh.. Nak kata pandai memang bodoh.. Nak kata cerdik, terencat plak otak dia nie..

0 comments:

Post a Comment

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC