Friday, March 2, 2012

BUKTI PHOTO: PAS TAIPING KERAH AHLI SERAH 15% / RM 50 DUIT BR1M DI DUNKAMUNTING?

As salam. Terkejut TC bila mana satu makhluk orang kuat PAS merungut-rungut di depan TC di lokasi tempat juadah selalu santap bersarapan. Mana taknya, boleh dikatakan satu kedai tu boleh dengar suara pakcik ni.

TC pun pe lagi, pasang la telinga. Rupanya dia dok merungut duit BR1M yang dia baru dapat akan di aqhiqah kan kepada kawasan depa. 15% atau RM50 kena pulang balik pada kawasan atau dewan masing. Katanya untuk persediaan dan keperluan PIlihanraya Umum 13. Muncung pakcik tu punya panjang, ye lah baru nak berisi poket udah kena pau.

TC kena cari bukti, sekurang-kurangnya ada surat atau apa jua bentuk arahan yang di keluarkan oleh dewan diorg ni. Kebetulan malam tu sempat mengikuti satu ceramah di Bukit Gantang, sahabat TC menyerahkan satu pekeliling. Tuuuuu dia, sahih depa pow duit rakyat ni..

Yang menjadi peliknya, kenapa wang yang juak2 pasngok ni anggap sebagai rasuah pilihanraya, yang mereka anggap sebagai duit haram, yang mereka anggap sebagai salahguna wang rakyat, juak2 pasngok ni puluh betul2.

Yang bertambah peliknya, boleh pulak di pow nya ahli2 untuk kesenangan pemimpin juak2 mereka.

INGAT ORANG ORANG KAMUNTING, duit BR1M / bonus adalah hak anda, ini adalah sumbangan Kerajaan Barisan Nasional kepada anda. Bukan untuk pemimpin anda yang telah sedia memang berada.

TC: Dah la tak berterima kasih, merungut pulak kena pow.. PELIK PELIK...

5 comments:

  1. mintak sumbangan apa salahnya..mungkin telah dipersetujui dalam mesyuarat cawangan...maklumlah pas bergerak hanya denagan duit poket ahli2nya...bukan mcm umno, bg duit pada ahli2nya, duit apa2 entah..tp setahu aku ytiap2 programe umno disponserkan

    ReplyDelete
  2. sumbangan be end celah mana habaq mai... msa bla pkai duit be end, bapak aku n rakyat byaq cukai la ooiii.... jln raya depan umh hang pown gna duit rakyat... be end perabih duit pndai la, pastu mngaku duit sendiri, pelaq btoi...

    ReplyDelete
  3. hahaha PAS minta cukai dari ahli.. pergh hebatlah... terbaik. tabik spring... BR1M bukan sumbangan lah.. itu adalah lebihan dari pendapatan dari ekonomi negara yang mantap hasil dari kerajaan be end... semasa memohon ada ka syarat di dalam mcm masuk syurga atau kalau kamu pro pembankang kamu tak dpt duit BR1M??? ketara sangat lah anda ini kurang kasih sayang.. akal kat kepala pelaq ker??

    ReplyDelete
  4. tu bukan sumbangan tu namanya sumbang mahram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini DILUAR TABI'I la bro...Macam lanun dalam cerita melayu dulu dulu

      Delete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC