Saturday, December 8, 2012

LAGU YANG DIGILAI @anwaribrahim BERSAMA CHINA DOLL

Menyentuh hal borak atau pandai cakap atau lebih mudah difahami kaki kelentong politik di Malaysia ni memang ramai yg tahu kepetahannya bermula dari PKR. Siapa yg tak kenal dgn ketokohan putarbelit DSAI.

Tapi dlm PKR yg terbaik pun DSAI saja.

AZMIN, Chegu BAD, RAFIZI, IZZAH dan lainnya hanya cuba mengikut rentak DSAI. Yg menakutkan ZURAIDAH. Gaya nya saja tak macam wanita. Yg paling sedih ialah yg gagapnya tak boleh di ubati. Tak payah sebut nama ramai yg tahu.

Perlu dicatatkan bahwa pada awal pertumbuha nya, PKR memang ada jagoh pidato, jagoh demonstrasi ,jagoh jagohan, tapi kejagohan ini menjadi seolah olah pupus dlm tempoh 4 tahun yg lalu. Panglima-panglima pandai dan suka cakap rupanya telah meninggalkan parti secara berperingkat dan tanpa segan silu merekalah kini yg berentap melalak membalun PKR dari luar.

"Tak masuk akal kalau mereka dibeli oleh UMNO" 

Secara totalnya UMNO lebih beruntung dari mentransformasi strukturnya daripada menjaga panglima yg putus harap pada ketua yg boleh di anggap sebagai tak ada moral dan maruah bangsa Melayu. Kalaulah panglima ini barangan jual beli alangkah hapraknya panglima didikan DSAI.

DSAI tahu bahawa ada juak-juak yg cuba ikut cara dia, lalu dia ubah stail dengan cuba menyanyi. Dia nyanyi di mana ada keramaian yg boleh dia menarik sedikit senyuman. Dengan orang India dia naik sheikh, dia cuba menari bila lagu nyanyian MGR di mainkan. Lagu yg dia nyanyi dalam bahasa Melayu tidak ada anak muda yg suka.

Mungkin lagu lama seperti MADU DAN RACUN, AZIZAH seolah-olah macam DSAI tak boleh bawa lagu lagu baru yg trendi seperti KEONG RACUN, YANK. Pelik juga kenapa dia tak cuba walau pun kerap ke Jakarta. Sebab itu budak muda bosan dengan lagu ni.


Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

0 comments:

Post a Comment

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC