Friday, January 18, 2013

BONGKAR - SIAPA BAPA SEBENAR ZAIRIL. BUKTI COMFORM ZAIRIL BUKAN ANAK KHIR JOHARI. CERDIKNYA DAP.

Zairil Khir Johari bukan anak sebenar Allahyarham Tan Sri Mohamed Khir Johari, pemimpin veteran UMNO yang juga anggota Kabinet pertama kerajaan pimpinan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.

Zairil adalah anak Puan Seri Christine Lim, isteri kedua yang dikahwini Allahyarham selepas isteri pertamanya, Puan Sri Kalsom Abdul Rahman meninggal dunia.

"Orang Melayu, terutama orang Alor Setar apatah lagi seperti penulis, yang mana sejarah keluarga menyusur sehingga ke kawasan yang diberi nama Kanchut, sedia maklum akan sejarah keluarga Tan Sri Khir Johari yang juga tinggal di kawasan yang sama. Beliau berkahwin dengan Puan Sri Kalsom Abdul Rahman (Che Tom) pada tahun 1943 dan mempunyai 7 orang anak.

"Selepas Che Tom meninggal pada 20 September 1994, Tan Sri Khir telah berkahwin dengan Puan Seri Christine Lim pada February 1996.

"Ketika dikahwini, Puan Seri Christine adalah seorang janda dan telah pun mempunyai dua orang anak dari perkahwinan terdahulu dengan seorang Cina. Salah seorang anaknya diberi nama Zairil Khir Johari, iaitu nama Islam dengan mengambil nama suaminya yang baru. Pada masa perkahwinan kedua ibunya ini, Zairil telah pun berusia 13 tahun. Oleh itu jelaslah bahawa Zairil adalah Cina seratus peratus,"lapornya.
ms.wikipedia.org/wiki/Mohamed Khir Johari turut menyebut, "Zairil Khir Johari (Setiausaha Politik Lim Guan Eng) adalah anak tiri Pak Khir".

"Zairil adalah anak Christine dengan bekas suaminya yang berbangsa cina sebelum memeluk Islam dan berkahwin dengan Khir Johari.

"Zairil adalah anak tiri. Dia sengaja menggunakan nama Khir Johari untuk menumpang popular dan memenuhi hasrat DAP menggunakan taktik itu untuk menarik orang Melayu menyokong mereka,"
Bekas Naib Presiden DAP, Tunku Aziz dalam laporan akhbar The New Straits Times, 14 Januari mendakwa Zairil bukanlah seorang Melayu tulin kerana biologi ibu bapa adalah berketurunan Cina.

"Zairil Abdullah adalah bukan Melayu. Kedua-dua ibu bapa (biologi) adalah Cina," beliau mendakwa, sambil menambah bahawa beliau tahu Allahyarham Tan Sri Mohd Khir Johari, yang telah mengambil Zairil,"lapor NST.

Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

4 comments:

  1. Assalam Bro

    Biasalah puak2 ni... Kote dah masuk pun mereka kata baru nak masuk...hihihhhh... Sori Bro kasar sikit sebab menyampah dengan orang yang kaut berbohong...

    ReplyDelete
  2. wahai saudara/saudari islam fikir fikirkan lah agenda tersembunyi DAP

    ReplyDelete
  3. Jangan gadaikan masa depan anak cucu kita, tengoklah apa jadi dengan orang islam/melayu di negara jiran kita

    ReplyDelete
  4. Guan Eng ada agenda yang tersembunyi

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC