Sunday, February 17, 2013

KERAJAAN PAS KELANTAN IALAH KERAJAAN SYAITAN - Kata Azhar Idrus.

"Kerajaan Pas Kelantan kerajaan syaitan, Nik Aziz Ulamak syaitan, Ustaz Pas ustaz syaitan", kenyataan itu merujuk kepada kenyataan yang dibuat oleh Ustaz Azhar Idrus keatas mana-mana kerajaan yang membenarkan perniagaan arak dan judi, beliau memetik ayat Al-Quran didalam Surah Al Maaidah, Ayat 90,

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak, dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya.

Dengan penjelasan yang dibuat oleh Ustaz Azhar itu ternyata ianya tepat terkena keatas pemerintahan ulamak syaitan yang sering mengkafirkan dan menyalahkan orang lain. Buktinya sebahagian gambar-gambar dari blogger AOK rakam disekitar Kota Bharu terutamanya di Sri Cemerlang pada klip video dibawah.

Dijangkakan terdapat lebih 80 kedai menjual arak disekitar bandar Kota Bharu diberikan lesen yang sah oleh kerajaan Pas Kelantan, manakala yang menjualnya secara haram tanpa lesen dianggarkan melebihi 10 buah kedai.

Disamping itu terdapat juga beberapa pusat hiburan seperti Pub dan karaoke, namun belum dapat dipastikan samada ianya menjalankan aktiviti itu secara haram atau mempunyai lesen.

Bagaimanapun isu pemberian lesen arak itu pernah dijawab oleh kerajaan Pas Kelantan yang membenarkannya diatas alasan ia dikeluarkan kepada golongan bukan Islam walaupun sebelum ini mengecam tindakan sama kerajaan BN diatas isu tersebut. Anda Mampu Mengubahnya.

Cedok dari:

Saksikan video Terbaik Ust Azhar Idrus - Kerajaan Pas Kerajaan Syaiton.
http://wwwmegatpanjialam.blogspot.com/2013/02/lesen-arak.html

Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

1 comments:

  1. Mintak maafla kpd semua peminat UAI, tapi saya nak cakap yg UAI ni tafsir ayat quran dan bagi fatwa dgn guna perkataan 'tak molek'... Rasulullah SAW tak pernah berdakwah dgn cara ini.

    Dulu cakap UMNO kafir ahli neraka.. now cakap PAS pulak gtu.. lebih baik dia pergi berguru lagi, tambahkan ilmu supaya dia lebih kenal sifat2 Rasulullah dan dia akan lebih berhemah dgn tutur katanya, lebih takut kpd Allah.

    Anak sedara saya yg baru nak kenal agama dok berguru setia dgn UAI. Sebelum ni sentiasa sopan bila bercakap, sekarang dah jd kurang ajar. kalau kita bagi pendapat yg berbeza dr UAI, mesti dia akn marah kaw..kaw. Ulamak lain semuanya bodoh, UAI jg la yg betul.

    Nampak tak persamaan sifat ni dgn sifat pentaksub Abuya Ashaari?

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC