Thursday, February 28, 2013

KETAGIH 'BERZINA' LAGI MELALUI #TELEFON .

Saya pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA). Baru-baru ini, saya diperkenalkan rakan kepada lelaki, bergelar A. Kami tidak pernah bersua tetapi hubungan kami semakin hari kian rapat.


Saya pernah gagal bercinta selepas menjalin hubungan selama dua tahun. Selepas itu saya langsung tidak berminat untuk berkenalan dengan lelaki.


Lagi pun, hubungan saya dengan A berkisar lebih kepada perbualan berunsurkan perkara berbaur lucah. Saya turut terjebak akibat leka dilayan oleh perasaan bahagia ketika itu.


Tidak mahu melakukan zina biarpun hanya melalui telefon, saya keberatan menerima A. Namun sebahagian daripada hati, mengakui mula jatuh hati kepada A.


Saya tetap bimbang dan tidak pasti sejauh mana sayangnya A pada saya meskipun dia pernah meluahkan ingin berkahwin.


A pula pernah terlanjur dengan kekasih lamanya, saya sudi menerimanya dalam terpaksa. Perlukah saya menggesa dia kembali kepada kekasih lama untuk bertanggungjawab atas keterlanjuran mereka atau dia harus memilih saya kerana padanya, saya perempuan terbaik menjadi isterinya?


Saya ingin berubah, masalahnya kadangkala dia terlanjur berbual-bual lucah menerusi telefon ketika bersama saya.

Juita
Alor Setar, Kedah


Tidak tegas menyatakan pendirian antara punca saudari terus terperangkap dalam masalah ini. Sejujurnya Dang Setia sendiri tidak dapat melihat kesungguhan saudari untuk berubah daripada mengulangi tabiat lama.


Sebenarnya saudari perlu lebih berterus terang sebaik dihampiri lelaki sedemikian. Bukannya terus melayan dan menemani lelaki terbabit meluahkan 'kegersangan' menerusi telefon.


Tepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi, pepatah lama itu cukup memberi peringatan kepada saudari. Dalam erti kata lain, jika saudari tidak mengendahkan perbualan lucah si A, saudari tidak berterusan menghadapi masalah ini.


Selain itu, berbaloikah rasa sayang apabila maruah diri menjadi galang gantinya? Saudari sendiri pernah melalui dilema terbabit, semestinya lebih maklum mengenai sikap lelaki sebegini.


Saranan Dang Setia, tegur sikap A dan andai si dia enggan berubah, nyata A tidak ikhlas menyunting saudari sebagai pasangan hidup. Lelaki baik akan melayan isterinya dengan penuh hormat berbanding mengambil kesempatan.



Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

1 comments:

  1. Ass Wr Wb, Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini RISWANTO AKIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU YOSHI yg dari singapur tentan Pesugihan KYAI ZYEH MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk menarik dana Hibah Melalui ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti dan mendapat hasil tarikan RM.347.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan mobil walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada KYAI ZYEH MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon di 085298275599 Untuk yg di luar indon telefon di +6285298275599,Atau KLIK DISINI
    saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui KYAI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI,
    KEAMPUHAN ZIKIR KYAI ZYEH MAULANA
    1.Penarikan Dana Hibah Melalui Bank Ghaib
    2.Penarikan Uang Melalui Mustika
    3.Ritual Angka Tembus Togel/Lotrey
    4.Jimat Pelaris
    5.Perintah Tuyul
    Dan Masih Banyak Lagi, KYAI ZYEH MAULANA Banyah Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC