Tuesday, April 23, 2013

[WAJIB BACA] PART 2 : RAHSIA SEBENAR 'MAT TYSON' SERTAI PAS TERBONGKAR!!! #PRU13 #BetterNation

Mengapa sekarang? Mungkin itu antara persoalan yang bermain di fikiran rakyat ekoran tindakan Mat Taib menyertai Pas dan menjadi ahli seumur hidup parti itu baru-baru ini.

Sebelum ini, dalam pembongkaran PART 1, penulis menceritakan tentang kekecewaan Mat Taib kerana tidak dicalonkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) menjadi antara punca krisis jiwa yang dihadapi Mat Taib hingga sanggup meninggalkan wadah perjuangan beliau sebelum ini. [klik sini]

Penulis yang berkesempatan mendengar sendiri ceramah sulung beliau di Shah Alam malam tadi bersyukur kerana beliau tidak langsung menghentam kepimpinan UMNO sebaliknya memberitahu hadirin bahawa UMNO tetap ada jasa terhadap rakyat di negeri Selangor.

Antara ucapannya, beliau memuji diri sendiri kerana menjadi arkitek kepada pembangunan di Shah Alam dan Selangor. Beliau mengulangi dan menceritakan bagaimana timbul kesedaran menyertai Pas dengan memberi alasan bahawa UMNO sudah hilang rohnya, dan Pas sahaja sebuah parti yang konsisten terhadap perjuangan menegakkan syiar Islam. Pemimpin yang hebat, tidak memuji diri sendiri.

Syiar Islam? Pas yang tegakkan? Dalam sepanjang kewujudan Pas, sila nyatakan bentuk syiar Islam yang ditegakkan oleh Pas? Tiada kan? Pas sebenarnya tidak pernah menyumbang kepada pembangunan ummah apatah lagi menegakkan syiar Islam di Malaysia.

Itu hakikatnya, Pas hanya pandai mengkritik dan hanya juara mulut longkang dengan menggunakan pentas ceramah untuk mengeliru dan merosakkan fikiran rakyat. Sifat ceramah ini seharusnya tentang kebenaran, dan kebenaran itu beri ketenangan. Namun, sesiapa yang dengar ceramah Pas, mereka pulang dengan kemarahan, jiwa penuh kebencian, tiada langsung tanda-tanda ketenangan terpancar pada raut wajah mereka.

Itu semua bibit-bibit perpecahan yang dicipta oleh Pas untuk berkuasa. Itu syiar Islam? Itu semua kerja syaitan!!!

Maka, adakah tindakan Mat Taib sertai Pas dengan menjadikan alasan bahawa Pas sahaja yang mampu menegakkan syiar Islam itu tepat? Kamu silap besar Mat Taib!!!

Berbalik kepada persoalan awal, kenapa sekarang? Kononnya jika sebelum penamaan calon, orang akan ingat Mat Taib nak jadi calon. Itu semuanya alasan.

Yang pasti, kekecewaan adalah punca pokok kenapa Mat Taib berubah dan sertai Pas!

Bermula dengan kekecewaan akibat kalah di dalam pemilihan UMNO dimana beliau bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden, beliau sekali lagi cuba menghidupkan sisa-sisa kerjaya politiknya dengan melobi untuk dicalonkan sebagai calon BN di PRK Hulu Selangor 2010. Semuanya berakhir dengan kekecewaan.

Sejak itu, segala program UMNO telah dipulaukannya hingga tidak lagi menjalankan tugas sebagai Ketua UMNO Bahagian Kelana Jaya. Jawatan itu ditinggalkan begitu sahaja tanpa kata-kata. Jelas bahawa Mat Taib bukanlah pemimpin yang bertanggungjawab.

Mat Taib semakin kerap ke Masjid dan Surau kononnya untuk memberi tumpuan kepada ibadah, tetapi sebenarnya cuba mencari jalan mengubati kekecewaannya. Maka disitulah semuanya bermula.

Bersambung. Nantikan pembongkaran PART 3.

Sumber: http://shahalamrebels.blogspot.com/2013/04/wajib-baca-part-2-rahsia-sebenar-mat.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook&m=1



Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

0 comments:

Post a Comment

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC