Tuesday, July 19, 2011

ISU GEGAR.. Pengasas Pondok Geting,Tumpat Bidas PAS..

Pas gila kuasa - Abdullah

Pas disifatkan gila kuasa apabila masih sanggup bersekongkol dengan DAP yg secara terang dan nyata menentang matlamat perjuangannya. Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh menentang tindakan Kerajaan Pas Kedah untuk menutup operasi pusat hiburan sepanjang Ramadan nanti secara terang menunjukkan identiti sebenar sekutu Pas itu.

Bagaimanapun katanya, amat menghairankan apabila pemimpin Pas masih rela diperkuda oleh parti itu yg sebenarnya hanya ingin melihat perpecahan dalam kalangan umat Islam bagi membolehkan mereka membentuk kerajaan.

"Orang Melayu kena sedar DAP nak tunjuk kekuatan dia dan kelemahan Melayu. Belum lagi kuasai Putrajaya, sudah tunjuk kekuatan DAP dan kelemahan Pas. Orang Pas tak faham lagi? "Pas sudah jelas hilang tujuan dan matlamat dalam perjuangannya. Ia sudah kena tipu dan sudah jadi kuda DAP," katanya lagi.

Pengerusi DAP, Karpal Singh sebelum itu dilaporkan telah memberi kata dua supaya Kerajaan Pas Kedah menarik balik larangan berkenaan yang hendak dikuatkuasakan mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.

Mengulas lanjut, Abdullah berkata, umat Islam wajib mengukuhkan perpaduan sesama mereka dan tidak 'memberi muka' kepada pakatan pembangkang pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan pemerintahan negara terus diterajui oleh orang Islam untuk menjamin kedudukan agama Islam dan bangsa Melayu.

Beliau turut menyifatkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang termasuk dalam kumpulan orang yg tertipu dengan DAP sehingga tidak dapat memikirkan mudarat yg bakal menimpa negara apabila menyokong demonstrasi jalanan semata2 untuk berkuasa. Malah, katanya, Abdul Hadi juga semakin hilang punca dan pertimbangan apabila menolak seruan pendakwah antarabangsa, Sheikh Ahmed Tijani Ben Omar agar umat Islam di negara ini tidak menyelesaikan permasalahan di jalanan.

"Daripada segi hukum syarak berdosa (mencetuskan kekecohan semata2 untuk berkuasa). Adalah dusta jika menyatakan Islam membenarkan demonstrasi jalanan (bagi mendapatkan kuasa)," katanya.

Komen : Pas bukan saja buta mata … malah buta hati …

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC