Thursday, July 7, 2011

SEBALIK BERSIH.. ADA YANG TAK KENA..

Macam ada sesuatu yang tak kena. Apakah motif sebenar " DEMO BERSIH 2.0" ? Bukankah tujuan mereka 'berdemo' kerana mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong?

Kita patut mempersoalkan kegagalan S. Ambiga menyerahkan memorandum berhubung tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kepada Yang di-Pertuan Agong ketika diberi peluang menghadap Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara semalam.

Ambiga dan dua lagi pihak dalam Bersih seharusnya menggunakan peluang tersebut untuk 'menyuarakan' tuntutan mereka menerusi penyerahan memorandum berkenaan. Kesediaan membenarkan mereka menghadap membuktikan sikap keterbukaan Tuanku Mizan yang patut dijunjung tinggi dan dihormati.

Justeru itu adakah kesempatan menghadap Seri Paduka dimanfaatkan Bersih untuk menyampaikan memorandum tersebut. Kenapa tidak? Kalau sudah disampaikan, apa perlunya lagi diadakan perhimpunan di stadium?

Nampaknya sudah terang lagi bersuloh. Sebenarnya ada agenda lain disebalik perhimpunan BERSIH 2.0 ini?


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

1 comments:

  1. Senjata spt parang2, bom2 molotov dan bola2 besi sudah siap disorokkan di merata tempat di tengah jalan2 dari tempat2 berkumpul menuju ke stadium Merdeka.
    Tujuan pendemo Bersih2 ini jelas utk mengujudkan huru-hara dan rusuhan di KL supaya akan berlaku pertempuran pendemo2 dgn PDRM.
    Jurugambar2 Pembangkang sudah siap sedia utk mengambil gambar2 yg akan ditunjukkan ke seluruh dunia melalui internet mengenai kononnya kekejaman polis dan Kerajaan BN.
    Kaum Cina yg telah menjadi penghasut utk demo Bersih2 ini melalui DAP komunis akan kerugian berjuta rinngit bila perniagaan mereka terganggu disebabkan rusuhan yg mungkin akan merebak ke seluruh negaraspt 13 Mei.
    Yang mungkin ramai cedera dan mati dlm rusuhan itu pada mulanya adalah orang Melayu yg terdiri dpd ahli2 PAS yg patut pun mati kerana kebodohan mereka. Bila berlaku rusuhan, orang Melayu dpd Perkasa dan Pemuda UMNO akan bertindakbalas terhadap orang2 yg telah jadi batu api utk diadakan Bersih2 ini.
    Lim Kit Siang melalui blognya selalu aje mengesyorkan Bersih2. Tetapi dia menggunakan nama2 penulis Melayu utk menulis artikel2 yg jelas mengancam keselamatan negara. Orang bodoh pun tahu ini semua adalah tulisannya sendiri. Dia ni pandai baling batu dan sorok tangan.
    PDRM haruslah menggunakan EO atau ISA dan tangkap pengkhianat2 negara ini sebelum terlambat!

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC