Wednesday, July 20, 2011

Nasib 21 Pelajar IPT Yang Galak Puja Peliwat Bakal Ditentukan.. Orang Suruh Belajaq, Dia Pi Melingkup..

Perhimpunan haram Bersih: IPT tentukan hukuman pelajar terlibat

Kementerian Pengajian Tinggi akan menyerahkan kepada pentadbiran universiti untuk mengambil tindakan terhadap pelajar masing2 yg ditahan polis semasa menyertai perhimpunan haram di Kuala Lumpur 9 Julai lalu.

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, bentuk tindakan atau hukuman terhadap pelajar berkenaan bukan ditentukan oleh kementerian tetapi dilakukan oleh pengurusan sesebuah IPT di negara ini.

"Kementerian tidak akan campur tangan dalam hal ini," katanya hari ini. Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan bahawa seramai 21 pelajar dari beberapa IPT ditahan polis kerana menyertai perhimpunan haram tersebut.

Dari jumlah itu, 14 orang merupakan penuntut IPT awam, antaranya dua pelajar politeknik dan seorang mahasiswa Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Tujuh lagi ialah pelajar IPT swasta termasuk seorang pelajar Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) dan dua pelajar yang menuntut di Mesir.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

1 comments:

  1. Buang saja pelajar2 ini.
    Kalau dibiarkan mereka bila keluar nanti akan menjadi kakitangan kerajaan yg menjadi musuh dlm selimut yg selalu saja mensabotaj semua dasar murni Kerajaan utk membantu rakyat.
    Rakyat tak akan rugi jika dibuang 500 orang dpd lebih kurang 30 ribu pelajar.
    Hampir kesemua pelajar2 ini adalah dari kaum Melayu yg belum apa lagi dah jadi keldai Pakatan Rakyat.
    Mereka juga harus disenarai hitamkan supaya langsung tak boleh berkerja dgn Kerajaan dan menjadi duri dlm daging. Biarkan mereka merempat atau membuat kerja sendiri dan sedar akan untung nasib mereka kerana kebodohan mereka sendiri.
    Ibubapa dan penjamin2 mereka pun harus dikenakan tindakan sebab merekalah yg telah menghasut pelajar2 ini utk melanggar undang2 negara. Kerajaan tak harus berasa takut akan kehilangan undi dpd orang2 ini kerana mereka adalah penyokong totok pembangkang pun.
    Jika tiada tindakan buang dikenakan, pelajar2 yg lain akan turut serta dlm Bersih3 nanti.
    Rakyat juga terkejut apabila mendengar siswi2 yg bertudung liput memaki hamun polis dgn mencarut sehingga sanggup meludah sesama Islam!
    Kalau nak menikah dgn perempuan2 jalang spt ini nanti lingkuplah rumahtangga.
    Cegah sebelum parah.
    Melayu mudah lupa ????????

    ReplyDelete

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC