Saturday, July 2, 2011

NEW FACT.. SULTAN PAHANG TOLAK BERSIH..

Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah meminta rakyat tidak menyertai perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini kerana ia lebih membawa keburukan daripada kebaikan.

Baginda bertitah, perhimpunan itu tidak membawa sebarang manfaat kepada rakyat, tetapi menyusahkan mereka yang selama ini menjalani kehidupan aman dan tenteram.

"Saya merayu kepada rakyat jelata supaya tidak campur tangan dalam hal Bersih ini. Bersih ke, kotor ke, ia demonstrasi yang sememangnya tidak bersih," titah baginda selepas merasmikan bangunan pejabat stesen Institut Pembangunan Penyelidikan Pertanian

(MARDI) di Muadzam Shah di sini hari ini.

Hadir sama, Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob dan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Johari Baharum.

Baginda menegaskan, perhimpunan itu tidak sepatutnya diadakan memandangkan negara telah mencapai kemerdekaan sejak 54 tahun lalu.

"Kita duduk dalam negara yang aman dan makmur bersama semua kaum. Jadi, tak payahlah adakan demonstrasi dan saya secara peribadinya memang menentang perkara ini dan kita semua harus tentang habis-habisan," titah baginda.

Baginda juga mahu kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang didapati terlibat dalam perhimpunan itu


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment

SEKALUNG TAHNIAH SAHABAT YANG BERJUANG BERSAMA TC